Σε ένα νησί που όλες οι μετακινήσεις θα πραγματοποιούνται με ηλεκτροκίνητα μέσα τείνει να γίνει η Αστυπάλαια, ιδιαίτερα μετά και τη σημαντική συμβολή της Volkswagen. Το νησί των Κυκλάδων, το οποίο φιλοξενεί κάθε χρόνο, πάνω από 70 χιλ. τουρίστες, και έχει 1300 μόνιμους κατοίκους, ευελπιστεί να μετατραπεί σε ένα νησί πρότυπο, ελαχιστοποιώντας το ενεργειακό του αποτύπωμα. Αυτή η στρατηγική απόφαση, μπορεί να σταθεί ικανή να αλλάξει ριζικά το μέλλον προσελκύοντας ακόμη περισσότερους τουρίστες και θέτοντας το περίγραμμα για σημαντικές εξελίξεις. Αυτή τη στιγμή, υπάρχουν περίπου 1500 οχήματα για διαδρομές πάνω στο νησί, όπως για παράδειγμα οι μετακινήσεις προς τις παραλίες, αλλά και μεταξύ των οικισμών.

Σταδιακά ο στόλος αυτών των οχημάτων που διαθέτει το νησί θα μετατραπεί σε ηλεκτροκίνητο και είναι πολύ πιθανόν η Αστυπάλαια να γίνει παγκοσμίως η πρώτη περιοχή που η κυκλοφορία οχημάτων θα γίνεται χωρίς εκπομπές αερίων. Πρόκειται για ένα σχέδιο, από το οποίο ακόμη και η Νορβηγία, η πρωτοπόρος της ηλεκτρονικής κινητικότητας, απέχει πολύ. Για την υλοποίηση αυτού του οράματος, η Αστυπάλαια ένωσε τις δυνάμεις της με την ελληνική κυβέρνηση και τον όμιλο Volkswagen.

Για την επίτευξη του σκοπού, παρουσία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη και του Διευθύνοντος Συμβούλου της Volkswagen Herbert Diess, υπογράφηκε μνημόνιο Συνεργασίας. Σκοπός του μνημονίου είναι η μετατροπή της Αστυπάλαιας σε «πράσινο και βιώσιμο νησί» και η υλοποίηση ενός ολοκληρωμένου σχεδίου μετακινήσεων με ηλεκτρικά οχήματα, εισαγωγής καινοτόμων υπηρεσιών συγκοινωνίας κατά παραγγελία, προώθησης της χρήσης ΑΠΕ και δοκιμής νέων τεχνολογιών στην αυτόνομη οδήγηση.

Τι σχεδιάζεται ακριβώς;

Αυτή τη στιγμή το νησί διαθέτει περιορισμένο συγκοινωνιακό δίκτυο, με δύο λεωφορεία που λειτουργούν μόνο σε μια μικρή περιοχή του. Με τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση θα υπάρχουν νέες υπηρεσίες μετακίνησης (που αφορούν σε διαμοιραζόμενα ΜΜΜ), οι οποίες θα εκσυγχρονίσουν ριζικά τις δημόσιες συγκοινωνίες στο νησί και θα αντικαταστήσουν το παλιό δίκτυο λεωφορείων. Επίσης, θα εξυπηρετούν όλες τις γωνιές του νησιού και θα λειτουργούν όλο τον χρόνο.

Παράλληλα, θα υπάρχουν ηλεκτρονικά σκούτερ και ηλεκτρονικά ποδήλατα, ενώ ο συνολικός αριθμός των οχημάτων αναμένεται να μειωθεί σε 1.000. Η ηλεκτροκίνηση θα ξεκινήσει από το δίκτυο συγκοινωνιών, τα οχήματα της τοπικής αυτοδιοίκησης, της αστυνομίας κ.τ.λ.. Θα ακολουθήσουν τα εταιρικά οχημάτων και τα ΙΧ.

Από πού προέρχεται η ηλεκτρική ενέργεια;

Η Αστυπάλαια τροφοδοτείται με ηλεκτρική ενέργεια σχεδόν εξ ολοκλήρου από γεννήτριες ντίζελ. Στο μέλλον, μεγάλο μέρος της για ιδιώτες, επιχειρήσεις και τις μετακινήσεις θα καλύπτεται από συστήματα αιολικής και ηλιακής ενέργειας, τα οποία θα εγκατασταθούν στο νησί από το κράτος.

Ο ηλεκτροκίνητος στόλος θα τροφοδοτείται εξ ολοκλήρου από πράσινη ανανεώσιμη ηλεκτρική ενέργεια.

Η έναρξη

Τα πρώτα ηλεκτρονικά οχήματα αναμένεται να ξεκινήσουν να κυκλοφορούν  στην Αστυπάλαια το πρώτο εξάμηνο του 2021 και θα ανήκουν σε αιρετούς.  Όσον αφορά τα ιδιωτικής χρήσης, η αγορά τους υποστηρίζεται από την κυβέρνηση μέσω επιδοτήσεων.

Γιατί η Αστυπάλαια;

Η Αστυπάλαια προσφέρει τις ιδανικές συνθήκες για την υλοποίηση του εν λόγω εγχειρήματος. Πρώτον, το μικρό νησί θα ξεκινήσει τη μετάβαση κυριολεκτικά από το σημείο μηδέν. Δεύτερον, πρόκειται για μια κλειστή και περιοχή. Τρίτον, το νησί διαθέτει την κατάλληλη –σε μέγεθος- έκταση, προκειμένου να ελέγχονται τα συστήματα μεταφοράς. Και τέλος, οι άνθρωποι της Αστυπάλαιας έχουν πιστέψει σε αυτή την ιδέα, από την αρχή μέχρι το τέλος  της.

Να σημειωθεί ότι ο Όμιλος Volkswagen φέρνει ολόκληρο το φάσμα των μελλοντικών τεχνολογιών του στην Aστυπάλαια, παρέχοντας τα περισσότερα μοντέλα του για την υλοποίηση του σχεδίου.

Αφήστε μια απάντηση

This Post Has One Comment

  1. Avatar
    create binance account

    I don’t think the title of your article matches the content lol. Just kidding, mainly because I had some doubts after reading the article.