Το νεοαφιχθέν “Kalesma Mykonos” άνοιξε τις πόρτες του τον φετινό Μάιο. Πρόκειται για ένα σύγχρονο κυβιστικό σύμπλεγμα, που αποτελείται από 25 πολυτελείς σουίτες και 2 βίλες, όλες λουσμένες στο φως και στα μοναδικά χρώματα των Κυκλάδων. Ατενίζοντας από ψηλά τον κόλπο του Ορνού, το “Kalesma Mykonos” προσφέρει υπηρεσίες υψηλού επιπέδου και αυστηρών προδιαγραφών σε Έλληνες και ξένους επισκέπτες.

Ο Μάκης Κουσαθανάς, ένας από τους συνιδιοκτήτες και η «ψυχή»του “Kalesma Mykonos”, μιλά στο Grec Voyage για αυτό το πολλά υποσχόμενο project, για τις δυσκολίες που κρύβει μια τέτοια επένδυση εν μέσω πανδημίας, αλλά και για την εμπειρία της περίφημης Μυκονιάτικης φιλοξενίας που φιλοδοξεί να προσφέρει ο ίδιος και η εξαιρετική ομάδα του.

Κύριε Κουσαθανά, πόσο εύκολο ή δύσκολο είναι για κάποιον να επενδύει και να υλοποιεί projects όπως το “Kalesma Mykonos” εν μέσω μιας πανδημίας;

Όλο αυτό το πράγμα έχει τρομακτικές δυσκολίες. Δεν είναι μόνο το χτίσιμο της μονάδας. Οι δυσκολίες που έχει το κομμάτι της λειτουργίας είναι πολλές, καθώς πρέπει να ακολουθήσεις τα Covid πρωτόκολλα. Το 20% της δουλειάς είναι να ακολουθήσεις τα πρωτόκολλα και όλο το υπόλοιπο να σχεδιάσεις και να παρακολουθήσεις την λειτουργία της μονάδας. Σκεφτείτε ότι το ξενοδοχείο ήταν έτοιμο από πέρυσι το καλοκαίρι και μπορούσαμε να λειτουργήσουμε κανονικά, αλλά αποφασίσαμε να το καθυστερήσουμε για 10 μήνες, με όποιες επιπτώσεις είχε αυτό σε διάφορους τομείς. Είμαστε πάρα πολύ τυχεροί που είμαστε στη Μύκονο και επειδή είναι «το νησί των ανέμων», έχει από μόνο του μια Covid-free διάθεση. Το πιο σημαντικό για εμάς, είναι ότι καταφέραμε να χτίσουμε ένα μικρό Μυκονιάτικο χωριό, που προσφέρει στους επισκέπτες την αυτονομία που χρειάζονται. 

Ποια είναι τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά που κάνουν το “Kalesma Mykonos” να ξεχωρίζει και να δίνει αποστομωτική απάντηση σε όσους σπεύδουν να πουν «ένα ακόμα ξενοδοχείο στη Μύκονο»;

Δεν ξέρω αν ξεχωρίζει από τα υπόλοιπα, αλλά προσπαθήσαμε να συγκεντρώσουμε υλικά (μάρμαρα, ξύλα κ.λπ.), ώστε να αναβιώσουμε την παραδοσιακή μυκονιάτικη φιλοξενία με μια πιο μοντέρνα και διαχρονική προσέγγιση. Επομένως, τα υλικά, ο τρόπος που έχουμε φυτέψει και τα φυτά που έχουμε επιλέξει, αποτελούν την απόλυτη διαφοροποίηση. Σκοπός μας είναι να μυήσουμε τον κόσμο στην αυθεντική μυκονιάτικη φιλοξενία.

Εδώ και χρόνια, δραστηριοποιείστε με επιτυχία στην Αθήνα. Ποιες ομοιότητες ή διαφορές έχει το κοινό της από εκείνο της Μυκόνου;

Πρέπει να πούμε ότι οι Αθηναίοι έφτιαξαν τη Μύκονο τη δεκαετία του ´90. Οι Έλληνες άρχισαν να στήνουν το lifestyle του νησιού και από εκεί και πέρα οι ξένοι ενστερνίστηκαν τον συγκεκριμένο τρόπο και συνεχίζεται αυτή η κατάσταση μέχρι σήμερα. Το concept της Μυκόνου έχει ξεπεράσει τα όρια της Ελλάδας. Αυτό που κάνει ξεχωριστή τη Μύκονο, συγκριτικά με την Αθήνα, είναι ότι οι άνθρωποι που δραστηριοποιούνται στο νησί, προσαρμόζονται εύκολα σε οποιαδήποτε αλλαγή, αλλά έχουν και τη δυνατότητα να δημιουργήσουν νέες τάσεις. Για παράδειγμα, το Nammos, σαν τρόπος διασκέδασης εξάγεται στο Ντουμπάι και γίνεται success story. Αυτό είναι κάτι που γίνεται για πρώτη φορά και μπορεί να γίνει case study για τα υπόλοιπα νησιά.

Οι επισκέπτες της Μυκόνου αναζητούν «το κάτι παραπάνω» όχι μόνο από την υποδομή και τις υπηρεσίες φιλοξενίας, αλλά και από τη γαστρονομία, η οποία τα τελευταία χρόνια έχει κατακτήσει τη δική της ξεχωριστή θέση στον παγκόσμιο χάρτη του τουρισμού. Πόσο έχει ενστερνιστεί αυτή τη διεθνή τάση το “Pere Ubu”, ώστε να αναδείξει τον μοναδικό χαρακτήρα της ελληνικής κουζίνας;

Το “Pere Ubu” είναι ένα casual εστιατόριο με καταπληκτικά ελληνικά πιάτα, με πολύ μεγάλη έμφαση στην πρώτη ύλη, η οποία προέρχεται από τα όμορφα νησιά των Κυκλάδων. Αυτός είναι ο πρώτος λόγος που κάνει επιτυχημένο το εστιατόριο του Kalesma Mykonos. Ο δεύτερος λόγος είναι ο chef Κώστας Τσίγγας, με τον οποίο συνεργαζόμαστε 10 χρόνια, με τεράστια εμπειρία στο στήσιμο ελληνικών εστιατορίων, τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό. Πλέον, όσοι έρχονται στη Μύκονο, έχουν ταξιδέψει τόσο πολύ, που θέλουν μια ολιστική εμπειρία. Μπαίνουν σε έναν χώρο και θέλουν τα πάντα να είναι προσεγμένα στην παραμικρή λεπτομέρεια. Μαζί με το δωμάτιο και τις υπόλοιπες παροχές του ξενοδοχείου, ο επισκέπτης θέλει να γευτεί την ελληνική γαστρονομία, ώστε να έχει μια ολοκληρωμένη ελληνική εμπειρία. Θέλουμε να κάνουμε τον επισκέπτη να αισθανθεί κολακευμένος που ήρθε στο νησί μας.

Ποια «συνταγή» ακολουθήσατε στο “Kalesma Mykonos” για να συνταιριάξετε τα φυσικά υλικά με την εκλεπτυσμένη πολυτέλεια και να επικοινωνήσετε στον επισκέπτη τη φιλοσοφία της ελληνικής φιλοξενίας;

Θέλουμε όταν μπει ο επισκέπτης στο ξενοδοχείο, να νιώσει ότι εδώ γίνεται κάτι διαφορετικό. Υπάρχει μια λιτή πολυτέλεια, η οποία ακολουθείται σε όλα τα επίπεδα του ξενοδοχείου. Τα υλικά είναι ακριβά, αλλά δεν είναι τίποτα γυαλιστερό και ακολουθούν τους «νόμους» της Μυκόνου, αυτή την απέριττη απλότητα, η οποία γίνεται εμφανής και στη συμπεριφορά του προσωπικού. Είναι σαν να ανοίγουμε το σπίτι μας και να έχουμε καλεσμένους. Το Kalesma Mykonos είναι μια μεγάλη αυλή που μαζεύουμε τους φίλους μας, τρώμε πίνουμε και περνάμε καλά!

Ίσως να ευθύνεται η παγκόσμια ανάγκη για ανανέωση, ίσως να έπαιξε ρόλο και η πανδημία, αλλά παρατηρείται μια αλλαγή στο παραδοσιακό προφίλ των επισκεπτών της Ελλάδας. Είμαστε έτοιμοι να διαχειριστούμε μια νέα γενιά επισκεπτών με διαφορετικά γνωρίσματα και ζητούμενα;

Ζούμε στο καλύτερο οικόπεδο του κόσμου. Το concept Ελλάδα είναι μια όμορφη, ατελείωτη ιστορία. Στο κομμάτι των υποδομών βελτιωνόμαστε συνεχώς, υπάρχει μια προσπάθεια εκσυγχρονισμού της χώρας. Σε αυτό όμως που πρέπει να είμαστε πιο γρήγοροι, είναι σε θέματα ευελιξίας και σε θέματα πολιτικών αποφάσεων. Αν επιταχύνουμε τους χρόνους λήψης αποφάσεων, νομίζω ότι όλοι οι Έλληνες έχουμε γρήγορα αντανακλαστικά και μπορούμε να αντεπεξέλθουμε. Πρέπει να κάνουμε ένα restart και να συνδυάσουμε τα ζητούμενα της νέας γενιάς επισκεπτών με τη μοναδικότητα που προσφέρει η χώρα μας.

Περισσότερες πληροφορίες για το  “Kalesma Mykonos” με ένα κλικ εδώ

Comments are closed.