Λίγο πριν από το ξεκίνημα της καλοκαιρινής περιόδου, το Grec Voyage υποδέχεται την Πρόεδρο του ΕΟΤ Άντζελα Γκερέκου. Είναι μια ξεχωριστή προσωπικότητα, η οποία εκτός από τη δράση της στον πολιτικό χώρο έχει αποτελέσει σημαντικό πυλώνα για τον τουρισμό στη χώρα μας, αφήνοντας με μια διακριτική δυναμικότητα το δικό της αποτύπωμα. Κατέχει τη θέση της προέδρου του ΕΟΤ από το 2019 και παρά τις δύσκολες συνθήκες της εποχής έχει συνδράμει δυναμικά στην εξέλιξη του ΕΟΤ και την ανάπτυξη του τουρισμού.

 

Ο ΕΟΤ, παρά τις δυσκολίες που έφερε η πανδημία στον τουρισμό, κατάφερε να κρατήσει σε υψηλό επίπεδο την πρόταση για τον ελληνικό τουρισμό τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό. Τι έχει ετοιμάσει για το φετινό καλοκαίρι ο EOT;

Η όλη αυτή προσπάθεια που έχει φέρει αυτά τα αποτελέσματα και  τις πολυάριθμες παγκόσμιες  βραβεύσεις για τον ελληνικό τουρισμό, οφείλεται σε ομαδική εργασία τόσο από τους ανθρώπους στον ΕΟΤ όσο και στην  αρίστη συνεργασία με το υπουργείο τουρισμού.

Και εφέτος ο Ελληνικός Οργανισμός Τουρισμού προχωράει δυναμικά και με μεγαλύτερη εξωστρέφεια για την προβολή της χώρας μας . Για πρώτη φορά όπως ήδη θα έχετε δει παρουσίασε  την πρώτη χειμερινή καμπάνια με  κεντρικό μήνυμα, «Greece does have a winter»! Η νέα αυτή δυναμική καμπάνια του υπουργείου Τουρισμού και του ΕΟΤ προβάλλει τη μοναδική ομορφιά των ελληνικών ηπειρωτικών προορισμών και τις πλούσιες εμπειρίες που μπορούν να απολαύσουν οι επισκέπτες μας στην ενδοχώρα για όλο τον χρόνο! Έτσι, η καμπάνια χειμερινού τουρισμού της χώρας γίνεται πράξη και με υπογραφή το motto της επιτυχημένης κεντρικής καμπάνιας, «All you want is Greece», που θα συνεχιστεί και αυτή την χρονιά!

Επίσης προχωράμε με την  νέα δυναμική καμπάνια του Υπουργείου Τουρισμού και του ΕΟΤ που  προβάλλει την όμορφη πλευρά της ζωής στις ελληνικές πόλεις και τις πλούσιες εμπειρίες που μπορούν να απολαύσουν οι επισκέπτες σε ένα ξέγνοιαστο σαββατοκύριακο είναι αυτό που έχει λείψει σε όλους μετά από τις δύσκολους μήνες της πανδημίας. Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι ιδανικές πόλεις για να ζήσει κανείς ένα υπέροχο #citybreak γεμάτο εμπειρίες. Η νέα διαφημιστική καμπάνια το ΕΟΤ θα έχει αρχικά διάρκεια δύο σχεδόν μήνες και θα προβληθεί σε δέκα χώρες. Η καμπάνια θα επαναλαμβάνεται σε τακτικά χρονικά διαστήματα στη διάρκεια του έτους. Make your weekend a greekend*!

Να προσθέσω εδώ ότι αυτά τα 2,5 χρόνια η επικοινωνιακή μας στρατηγική εστιάζεται μεταξύ άλλων:

  • Στην προβολή και προώθηση νέων, λιγότερο προβεβλημένων, πιο παρθένων και εξίσου πανέμορφων ελληνικών προορισμών, για όλο τον χρόνο.
  • Στην προώθηση της χώρας ως προορισμού αυθεντικών βιωματικών εμπειριών όλο τον χρόνο.
  • Στην προβολή της ελληνικής γαστρονομίας και οινοτουρισμού καθώς και στη αξιοποίηση της πολιτιστικής κληρονομίας ως ένα ακόμα δυνατό χαρτί που κάνει έναν προορισμό αυθεντικό και και ανταγωνιστικό.
  • Στην προστασία και προβολή του περιβάλλοντος και της ελληνικής φύσης.

Φέτος όλοι μιλούν για ένα πολύ δυνατό καλοκαίρι για τον τουρισμό. Με ποια επιχειρήματα θα παρουσιάσετε την Ελλάδα σε διεθνές επίπεδο ως ιδανικό προορισμό.

Η καινούργια χρονιά πράγματι έχει σίγουρα αισιόδοξα μηνύματα, δεν παύει, όμως ακόμα, να έχει και πολλά ερωτήματα. Ο τουρισμός αποτελεί έναν πολυπαραγοντικό τομέα με πολλές εξαρτήσεις, με χρόνιες παθογένειες αλλά και πολλά απρόοπτα!

Σύμφωνα με έρευνες και στατιστικά το 2022 αποτελεί έτος ανάκαμψης για την παγκόσμια τουριστική βιομηχανία που επλήγη σοβαρά από την πανδημία του κορωνοϊού και την απαγόρευση των ταξιδιών. Επίσης πρόσφατα ο Υπουργός Τουρισμού Βασίλης Κικίλιας ανακοίνωσε εννέα απευθείας πτήσεις καθημερινά από τις Η.Π.Α. για την Ελλάδα, κάτι που δείχνει πόσο σημαντική είναι η προσπάθεια που κάνουμε – και θα είναι επιτυχής – να φέρουμε τουρίστες από την Αμερική στην Ελλάδα. Θα έχουμε αριθμό ρεκόρ απευθείας πτήσεων από τις Ηνωμένες Πολιτείες φέτος. Όπως καταλαβαίνετε βρισκόμαστε σε εγρήγορση από την αρχή αυτής της κρίσης, ο ΕΟΤ και το Υπουργείο Τουρισμού στηρίζουμε με συντονισμένες προσπάθειες την βαριά μας βιομηχανία .

Αποδεδειγμένα η Ελλάδα παγκόσμια αποτελεί έναν ασφαλή προορισμό . Ωστόσο η πρόσφατη αυτή παγκόσμια κρίση από την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία και ο σκληρός πόλεμος που μαίνεται εδώ και μέρες ανατρέπει το κλίμα αισιοδοξίας και σπέρνει την αβεβαιότητα για τις προοπτικές του κλάδου παγκοσμίως και ειδικότερα στην Ευρώπη. Περισσότερες από 30 χώρες έχουν κλείσει μέχρι στιγμής τον εναέριο χώρο τους στη Ρωσία, με τη Μόσχα να αντιδρά με τον ίδιον τρόπο άρα καταλαβαίνετε οι συνέπειες θα είναι μεγάλες και στον τουρισμό εάν δεν σταματήσει γρήγορα η διένεξη αυτή . Το αποτύπωμα της παρούσας κρίσης στον ελληνικό τουρισμό συνολικά δεν μπορεί να εκτιμηθεί ακόμη.

Προσωπικά πλέον είμαι κάπως επιφυλακτική στο να βγάζω συμπεράσματα καθώς αυτή η κρίση βραχυπρόθεσμα, σημαίνει ακυρώσεις πτήσεων ή εκτροπή αεροπορικών δρομολογίων. Αλλά θα έχουμε και τις μακροπρόθεσμες συνέπειες για την εύθραυστη ταξιδιωτική βιομηχανία που θα μπορούσαν να είναι πολύ πιο εκτεταμένες με αυξήσεις τιμών που θα κάνουν οποιοδήποτε είδος ταξιδιού πιο ακριβό και θα επιβαρύνουν τον τελικό καταναλωτή. Πιστεύω ακράδαντα στην ανθεκτικότητα του ελληνικού τουρισμού και στην εμπειρία που έχουμε αποκτήσει όσον αφορά την επιτυχημένη διαχείριση κρίσεων που έχουμε αποκτήσει ειδικά τα τελευταία χρόνια. Ας ελπίσουμε σε κατάπαυση του πυρός άμεσα, καθώς τα δεινά του ουκρανικού λαού και η τεράστια ανθρωπιστική καταστροφή που εκτυλίσσεται κατά μήκος των συνόρων του αυτήν τη στιγμή, αποτελεί κρίση παγκόσμια και αφορά ολιστικά τόσο την ίδια την κοινωνία όσο και την οικονομία!

Σύμφωνα με το Διεθνές Χρηματοπιστωτικό Ινστιτούτο το 2020-2021 η Ελλάδα ήταν πρώτη σε επενδύσεις στην Ευρωζώνη. Τι κατά την γνώμη σας πρέπει να κάνουμε ως χώρα, για να μπορέσουμε να ανταποκριθούμε στις απαιτήσεις που δημιουργούν οι νέες επενδύσεις, ώστε η Ελλάδα να συνεχίσει να αποτελεί ελκυστικό πεδίο για τους επενδυτές.

Πράγματι όπως επισημαίνει  σε ανάλυσή του το Διεθνές Χρηματοπιστωτικό Ινστιτούτο (Institute of International Finance, IIF) η Ελλάδα, ξεχωρίζει με τις επιδόσεις της, σημειώνοντας τη διετία 2020-2021 τη μεγαλύτερη αύξηση σε όρους ακαθάριστου σχηματισμού παγίου κεφαλαίου. Και η τάση αυτή αναμένεται να ενισχυθεί ακόμη πιο έντονα την προσεχή πενταετία, χάρη στην ώθηση που θα δώσουν οι πόροι του Ταμείου Ανάκαμψης.

Η Ελλάδα πιστεύω ακράδαντα  ως δυνατός πλέον παίχτης θα μπορεί εύκολα να πρωταγωνιστήσει στον τομέα των επενδύσεων τα επόμενα χρόνια, αποτελεί κομβικό σημείο και εθνική υπόθεση όλων μας.

Έτσι κλείνοντας ολοένα και ταχύτερα το “επενδυτικό κενό” που αποτελούσε βαρίδι στην ανάπτυξη πιστεύω θα τα καταφέρουμε και σε αυτή την πρόκληση να βγούμε νικητές. Η Ελλάδα βέβαια θα πρέπει να συνεχίσει τις μεταρρυθμίσεις ακόμη και μετά το τέλος της περιόδου της αυξημένης εποπτείας από τους πιστωτές, έτσι ώστε να βοηθήσει στην αναβάθμιση της αξιολόγησης του χρέους της.

Επίσης η διαδικασία ανάκτησης της επενδυτικής βαθμίδας που όλοι οι οικονομικοί παράγοντες  αναφέρουν στις αναλύσεις , μπορεί να υποστηριχθεί από μια συνεπή στρατηγική με πολιτικές που θα αντιμετωπίζουν τις εναπομένουσες ανισορροπίες της ελληνικής οικονομίας!

Η κυβέρνηση ήδη κάνει σημαντικές κινήσεις καθώς αποτελεί εθνικό στόχο η Ελλάδα να αποκτήσει την πολυπόθητη επενδυτική βαθμίδα εντός του 2023! Βέβαια για να μπορέσουμε να το πετύχουμε αυτό , χρειάζεται μία πολιτική με ξεκάθαρη προσήλωση στους δημοσιονομικούς στόχους, γεγονός που θα θωρακίσει τον φθηνό δανεισμό και το χαμηλό κόστος χρήματος για την οικονομία και   στην πορεία της χωράς μας ,προς μια ουσιαστικά ισχυρή και βιώσιμη ανάπτυξη.

Έτσι σε αυτή την γραμμή και στο πλαίσιο ακριβώς αυτό προωθούνται από την κυβέρνηση αλλά και το υπουργείο Τουρισμού, όλες οι αναγκαίες μεταρρυθμίσεις που θα διευκολύνουν όχι μόνο την απρόσκοπτη υλοποίηση των έργων που έχουν ενταχθεί στο Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, αλλά και αυτές που απαιτούνται για την προστασία και κινητροδότηση των ιδιωτών επενδυτών με καταληκτικό στόχο την αναβάθμιση της ποιότητας του τουριστικού προϊόντος.

H TUI, ο μεγαλύτερος τουριστικός οργανισμός στον κόσμο, επέλεξε την Ελλάδα και συγκεκριμένα τη Ρόδο για να γίνει παγκόσμιο πρότυπο βιώσιμου προορισμού. Τι να περιμένουμε από αυτή την πρωτοβουλία τόσο σε τοπικό όσο και σε εθνικό επίπεδο. Τα τελευταία χρόνια γίνονται αρκετές συζητήσεις και προτάσεις για την ανάπτυξη των εναλλακτικών μορφών τουρισμού. Ποια είναι η θέση σας πάνω σε αυτό το θέμα.

Βεβαίως είναι σημαντικό αλλά όπως ξέρετε οι προκλήσεις και οι προσκλήσεις είναι πολλές. Η ΤUI είναι  σημαντικό σημείο αναφοράς αλλά πρέπει να πατάμε γερά στα πόδια μας χωρίς πατερίτσες. Σε ειδική έκθεση του Ευρωπαϊκού Ελεγκτικού Συνεδρίου, παρατηρούμε αλλαγές πολλές. Αλλαγές και  στη συμπεριφορά και τις προτιμήσεις των επισκεπτών μας, που ακολουθούν νέα πρότυπα, που αντικατοπτρίζουν τις  μεσοπρόθεσμες αλλά και μακροπρόθεσμες προκλήσεις, που σχετίζονται κυρίως με τον πράσινο μετασχηματισμό, την ψηφιοποίηση, την ενσωμάτωση νέων τεχνολογιών, αλλά και την ανταγωνιστικότητα και την ανθεκτικότητα σε όλους τους τομείς της οικονομίας της φιλοξενίας.

Άρα ξεκάθαρα στο επίκεντρο όλων μας που εμπλεκόμαστε με την ισχυρή αυτή βιομηχανία είναι ο βιώσιμος τουρισμός. Γιατί πλέον ο ευαισθητοποιημένος επισκέπτης θα επιλέγει περισσότερο ‘πράσινους’ προορισμούς, αειφόρους, που σέβονται τον άνθρωπο και το περιβάλλον.

Η ανάγκη μας λοιπόν για ασφάλεια, για την επαφή με τη φύση και τις  αυθεντικές-βιωματικές εμπειρίες, καθώς και η αναζήτηση νέων, εναλλακτικών και ποιοτικών προορισμών, που ακολουθούν τις αρχές της βιώσιμης τουριστικής ανάπτυξης και σέβονται το περιβάλλον, πλέον αποτελούν τους βασικότερους λόγους για επενδύσεις στο τουριστικό brand Greece και αυτό αφορά όλη την Ελλάδα για όλο τον χρόνο. Έτσι με τις βιωματικές εμπειρίες, για όλο τον χρόνο και με  ευαισθητοποίηση των επισκεπτών και στην ασφάλεια που θα συνεχίσουν να αναζητούν, δίχως ωστόσο να χάνεται η μαγεία του ταξιδιού η Ελλάδα θα αποτελεί διαχρονικά έναν βιώσιμο προορισμό!

«Αυτό είναι και το μεγάλο μας στοίχημα όλο και περισσότερο, ο ευαισθητοποιημένος επισκέπτης θα αναζητάει προορισμούς  με πολιτιστικό και περιβαντολλογικό αποτύπωμα !

Είναι σημαντικό ειδικά τώρα με την στήριξη σε ένα ζωντανό όπως το παράδειγμα της Ρόδου, να αντιληφθούν φορείς, ιδιώτες, και  όλοι οι άνθρωποι που εμπλέκονται με τον τουρισμό, ότι η τοπικότητα και οι επενδύσεις στις βιωματικές εμπειρίες και τοπικά προϊόντα θα είναι ένα πολύ δυνατό στοιχείο επένδυσης για το μέλλον του τουριστικού brand της χώρας. Όπως και η σύνδεση της οικονομίας της φιλοξενίας με την παραγωγή  καθώς αποτελεί ένα ακόμα  μεγάλο μας πλεονέκτημά!

Οφείλουμε πλέον να καταλάβουμε καλά ότι αν οι δραστηριότητές μας δεν ρυθμίζονται σωστά με τους ανάλογους κανονισμούς αλλά και με υπεύθυνη διαχείριση θα προκαλέσουν αμέτρητη ζημιά στα φυσικά μας περιουσιακά στοιχεία.

‘’Eλα σαν ξένος να γνωρίσεις την Ελλάδα αλλά φύγε σαν ντόπιος ‘’

Κυρία Γκερέκου είστε ένα πρόσωπο με δυναμική και αξιόλογη πολυετή παρουσία στον τομέα του τουρισμού. Έχετε υπηρετήσει αυτόν τον τομέα κάτω από πολλές και διαφορετικές συνθήκες. Σας διακρίνει πάντα μια δυναμική και ταυτόχρονα διακριτική παρουσία, που αφήνει να φαίνεται το σημαντικό. Θα θέλατε να μας πείτε μέσα από το Grec Voyage το moto σας για το φετινό καλοκαίρι.

 

Το ‘’έλα σαν ξένος να γνωρίσεις την Ελλάδα αλλά φύγε σαν ντόπιος ‘’!!

Αποτελεί μότο διαχρονικό για εμένα!

Και τώρα είναι η ώρα για επαναπροσδιορισμό ..

Ώρα..να επαναπροσδιορίσουμε τι μας κάνει πραγματικά ανταγωνιστικούς.

Η Ελλάδα είναι η κοιτίδα του πολιτισμού και της ευεξίας, η χώρα του ευ ζην, με σημαντικό στοιχείο της τη μεσογειακή διατροφή, που έχει ακόμα εποχικότητα και τοπικότητα παραγωγής, ενώ η κλιματική κρίση έχει επηρεάσει τις σοδειές αλλά όχι την ποικιλία.

Το όραμά μου είναι ξεκάθαρο από την αρχή της πολιτικής μου σταδιοδρομίας. Από την αρχή της περιόδου covid όσες φορές ήθελα να συνοψίζω όλες τις σκέψεις μου πιο είναι το βασικό brand της Ελλάδας ήταν ακριβώς αυτό, ΕΛΛΑΔΑ Η ΧΩΡΑ ΤΟΥ ΕΥ ΖΗΝ!

Ευ ζην!!!!

ΤΟ Ε και το  Υ, που δείχνει ισορροπία μεταξύ της:

( Ε ) λλειψης και της
(Υ)περβολής …έννοια βαθιά με δύναμη βούλησης και εγκράτειας!

ΕΥ ΖΗΝ το τρίπτυχο της Αρμονίας κ του Μέτρου/Σωματικό/Ψυχικό/Πνευματικό.

Και φυσικά να προσθέσουμε σε αυτό, την Λαϊκή μας παράδοση, την Άυλη Πολιτιστική μας Κληρονομιά, τον αυθεντικό Ελληνικό τρόπο ζωής, μαζί και τα τοπικά ποιοτικά μας προϊόντα και σε συνδυασμό με την ελληνική διατροφή κ.τ.λ έχεις μια σύγχρονη προσέγγιση στο ευ ζην κ ένα μοναδικό Ελληνικό τρόπο ζωής!

Με λίγα λόγια  η Ελλάδα είναι και  μπορεί να γίνει παγκόσμιο κέντρο πολιτιστικού βιώσιμου και αειφόρου τουρισμού.

Ο τουρισμός είναι ο κάθε τόπος ξεχωριστά, είναι οι θάλασσες, είναι  η διατροφή, η εμπειρία του τόπου, είναι οι εφοδιαστικές αλυσίδες, η χωροταξία και η φέρουσα ικανότητα του κάθε τόπου είναι όμως και η διαχείριση αποβλήτων, είναι η βιοποικιλότητα, η εποχικότητα, ο σεβασμός στην ζωή, στους κατοίκους και στον πολιτισμό. Πιστεύω ακράδαντα ότι είναι η ώρα να χτίσουμε ένα ανθεκτικό, βιώσιμο και ανταγωνιστικό τουρισμό με νέες πολιτικές και υποδομή, που θα αντιμετωπίσει στο μέλλον τις προκλήσεις πιο μεθοδικά, γεγονός που θα φέρει μόνο οφέλη στην γενική μας οικονομία.

Είναι απαραίτητο πλέον όλοι μαζί οι φορείς δημόσιοι και ιδιωτικοί να μην μένουμε στα λόγια, αλλά να εργαστούμε για την υλοποίηση μέσα από την αειφορία και την ηθική επιχειρηματικότητα με  βασικούς στρατηγικούς στόχους, την ανάπτυξη, την καινοτομία, τον εκσυγχρονισμό, την ψηφιακή ενσωμάτωση, την ισότητα αλλά και την κατάργηση των κοινωνικών αποκλεισμών. Εάν θέλουμε να μιλάμε ουσιαστικά με όρους βιώσιμης ανάπτυξης .